Uutiset

Ohjeet avainhallinnan asiakkaille tartuntariskin vähentämiseksi

Vallitsevan koronavirusepidemian aikana pyrimme avainhallinnassa minimoimaan mahdollisen tartuntariskin.

Toimenpiteet, jotka olemme ottaneet käyttöön avainhallinnan palvelupisteissämme:

- Pisteissä on tarvittavat desinfiointiaineet asiakaskäyttöön.
- Puhdistamme tiskin, näppäimistön ja muut kosketuspinnat asianmukaisesti.
- Lisäksi desinfioimme asiakaskäytössä olevan koskestusnäyttökynän jokaisen käyttäjän välissä.
- Älä asioi sairaana. Jos olet tulossa hakemaan/palauttamaan avaimia ja sairastut, ole meihin yhteydessä. Tarvittaessa voit valtuuttaa toisen henkilön asioimaan puolestasi tällä avainluovutusvaltakirjalla.
- Pidä tarvittava turvaetäisyys muihin asiakkaisiin.

 

AVAINTEN PALAUTUS POSTILAATIKKOON


Nopeuttaaksemme asiointia ja vähentääksemme asiakkaiden ja henkilökunnan välistä lähikontaktia olemme ottaneet käyttöön avainten palautusta varten postilaatikon. Postilaatikkoon voi palauttaa asunnon avaimet, mutta niin sanotut kovat avaimet (huolto-/remonttiavaimet) tulee edelleen palauttaa tiskille.

Ohjeet postilaatikon käyttöön:
- Noudata oikeaa palautusaikaa. Voit tuoda avaimet jo aikaisemmin, mutta et myöhässä.
- Varmista avainhallinnasta oikean laatikon sijainti. Älä palauta avaimia lukitsemattomaan laatikkoon tai jos et ole varma laatikosta.
- Kaikissa toimipiseissä ei vielä ole laatikkoa käytössä.
- Palauta asunnon avaimet suljetussa minigrip-pussissa tai huolellisesti suljetussa kirjekuoressa toimipisteen lukittuun postilaatikkoon palautuslomakkeen kanssa.
Lataa tästä palautuslomake ja täytä se huolellisesti, selkeällä käsialalla. Voit täyttää lomakkeen myös toimipisteessä.

Ohjeet palautuslomakkeen täyttämiseen:
-  Laita avainnimeen esim. asunnon avain, emännänavain, autohalli säädin. Jokainen avaintyyppi omalla rivillään.
- Jos avaimen päähän on stanssattu kirjain/numeroyhdistelmä, merkitse se leimaus kohtaan
- Ota itsellesi valokuva tai kopio kuitatusta dokumentista, sekä palautetuista avaimista ja dokumentoi itsellesi kuoren toimitusaika laatikkoon. Asukas vastaa avaimista, kunnes palautus on varmennettu avainhallintapisteessä. Puuttuvat avaimet ovat asukkaan vastuulla.
- Laita pussiin avaimet sekä avainpalautusdokumentti, sulje kuori/ pussi huolellisesti ja palauta avainhallintapisteen postilaatikkoon.
- Palautuskuittaus tulee sähköpostilla lomakkeessa ilmoitettuun sähköpostiin, kun palautus rekisteröidään järjestelmään. Palautuskuitin saapumisessa voi olla muutaman päivän viive.
- Jos avaimia puuttuu, asuntoon tilataan sarjanvaihto.
- Asukas vastaa avaimien oikeista tiedoista ja palautuksen oikeasta ajankohdasta.

Huom! Postilaatikkoon palautus ei ole pysyvä toimenpide vaan on voimassa koronaepidemian ajan.

Esimerkki palautuspisteestä:


Asiakkaiden ja henkilökuntamme hyvinvointi on meille tärkeä asia. Kiitos, että huomioit nämä asiat asioidessasi kanssamme!

Katso toimipisteiden yhteystiedot täältä

 
Abloy-valtuutettu lukkoliike